مدیرعامل شمس آذر بازداشت شد درخواست رسمی پرسپولیس برای جذب لیموچی مس کرمان جدیدترین متهم در پرونده فساد فوتبال رویای بازگشت مهدی قایدی به استقلال همچنان در سر نکو یامگا در کادر فنی استقلال؟ دردسر بزرگ نکونام و استقلال| بازیکنان با چک هوایی شدند! بلایی که سرمربیان تیم ملی ایران سر ایتالیایی‌ها آوردند! نتیجه بازی اسکاتلند و مجارستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ و خلاصه بازی| شکست تلخ یاران رابرتسن نتیجه بازی آلمان و سوئیس در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| رستگاری در آخرین دقیقه علیرضا بیرانوند محروم می‌شود؟ روشنک: تاریخ برگزاری سوپر جام مشخص نیست| برنامه ریزی فصل بعد دشوار است بی‌توجهی پرسپولیس به تنها نماینده لیگ ایران در یورو | گولسیانی: هیچ تماسی برای تمدید قرارداد نداشته‌ام پخش زنده بازی اسکاتلند و مجارستان در یورو ۲۰۲۴ (۳ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی آلمان و سوئیس در یورو ۲۰۲۴ (۳ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ۱۰۰ میلیارد برای تمدید قرارداد ۴ بازیکن استقلال مشهد؛ میزبان ستاره‌های فوتسال ایران مهدی لیموچی، بازیکن احتمالی جدید پرسپولیس کیست؟ + رزومه و بیوگرافی
سرخط خبرها

از انزلی تا دوحه با سعید عزت‌اللهی| لژیونر ایرانی علیه ایتالیا!

  • کد خبر: ۱۰۱۲۵۶
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
از انزلی تا دوحه با سعید عزت‌اللهی| لژیونر ایرانی علیه ایتالیا!
عزت اللهی گفت: تجربه کار با سیمئونه فوق العاده بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هافبک ملی پوش ایرانی ترجیح می‌دهد که پرتغال به جام جهانی صعود کند تا رونالدو و مسی در آخرین جام جهانی کنار یکدیگر باشند. سعید عزت اللهی پس از حضور در لیگ ستارگان قطر به مهره فیکس تیم آندره استراماچونی تبدیل شده و به انبوه بازیکنان ایرانی در لیگ قطر پیوسته است. او که به واسطه سال‌ها حضور در قاره سبز و همچنین بازی در جام جهانی، چهره مورد توجهی در بین رسانه‌های قطری است و این بار در ویژه برنامه جام جهانی با مریان کراکلا گفتگو کرده است.

این طور صحبت را آغاز کنیم. تو از تیمی فوتبالت را شروع کردی که پدرت نادر و عمویت هم از آنجا (ملوان) آغاز کرند.

بله، درست است. من وقتی کوچک بودم، رؤیایم این بود که بازیکن فوتبال شوم و حضور این دو نفر هم باعث شد تا این اتفاق بیفتد. این تیم در شهر من یک حالت اسطوره‌ای دارد و در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی کرده و جام‌های متعددی را به ویژه در جام حذفی کسب کرده است و هواداران زیادی دارد. وقتی بچه بودم، آرزویم این بود که در این تیم بازی کنم و خیلی خوش حالم که به این آرزو رسیدم.

تو چگونه خبر تمایل باشگاه‌های اروپایی و در رأس آن‌ها اتلتیکو مادرید را دریافت کردی، آن هم درحالی که هنوز هجده ساله نشده بودی؟‌

نمی‌توانم احساسم را در این باره بیان کنم. لحظاتی عالی و استثنایی بود و یک فرصت ایده آل برای من. مثل یک رؤیا بود و وقتی پیشنهاد اتلتیکو را گرفتم، شگفت زده شدم. در طول دو روزی که این خبر به من رسیده بود، آن را باور نمی‌کردم. در هفده سالگی خروج از ایران برایم سخت بود و مشکل زبان هم داشتم. وقتی از ایران خارج شدم، نه تجربه خاصی داشتم و نه بدون خانواده زندگی کرده بودم. به طور کلی زندگی خارج از ایران سختی خودش را دارد؛ اما تجربه و اتفاقات مختلف همیشه به من کمک کرد.

درباره تجربه اتلتیکو مادرید چه صحبتی داری؟

تجربه حضور در اتلتیکومادرید که از بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیاست، بدون شک تجربه گران بهایی بود و همچنین کار زیر نظر سیمئونه به عنوان بازیکن. خلاصه اینکه اگر بخواهی به هدفی برسی باید سخت کار کنی. من وقتی خودم را روی اسکوربورد در میان بازیکنان زیر نظر سیمئونه دیدم، واقعا هیجان زده شدم.

هفت سال در اروپا بودی و در پنج لیگ اروپایی بازی کردی. این تجربه را چگونه ارزیابی می‌کنی و این چه چیزی به تو اضافه کرد؟

به عنوان بازیکن جوان وقتی در اروپا بازی می‌کنی و در لیگ‌های خوب و مختلف هستی، تجربیات خوبی را کسب می‌کنی. الان این تجربه را دارم و خوش حالم و از همه باشگاه‌هایی که برایشان بازی کردم، تشکر می‌کنم و از این تجربه استفاده می‌کنم؛ به ویژه الان که در قطر هستم و سعی می‌کنم این تجربه را به بازیکنان جوان انتقال دهم.

به جام جهانی ۲۰۱۸ برسیم؛ جلوی مراکش به دلیل محرومیت حضور نداشتی، اما مقابل پرتغال و اسپانیا به میدان رفتی.

این خاطرات بسیار شیرین است؛ به ویژه اینکه وقتی جوان هستی، سعی می‌کنی دیگر اشتباه‌ها را تکرار نکنی. من بازی اول غایب بودم، اما خیلی دوست داشتم که بازی کنم و به تیم ملی کشورم کمک کنم؛ ولی خب آن بازی را بردیم و ازاین بابت خوش حالم. بازی مقابل اسپانیا و پرتغال بازی‌های بزرگی بود، این یک فرصت استثنایی برای من بود تا در این مسابقات حضور داشته باشم. ما گروهی از بازیکنان بودیم که تا قبل از این مسابقات با خیلی از این ستاره‌ها (پرتغال و اسپانیا) بازی کرده بودیم؛ اما اینکه در جام جهانی آن‌ها را از نزدیک ببینید، خیلی جذاب است.

ایران به عنوان اولین تیم آسیایی به جام جهانی صعود کرد. این قدرت ایران را نشان می‌دهد یا ضعف حریفان؟‌

نمی‌شود گفت مسیر آسان بود و در فوتبال چیز آسانی نداریم. هر بازی، سختی خاص خود را دارد و باید برای آن بازی تمرکز کنی. هر بازی شرایط خاصی دارد و ما الان یک خانواده هستیم و نمی‌گوییم که حریفان ما ضعیف بودند. ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم و نباید دستاورد درخشان خودمان را زیر سؤال ببریم و به این عملکرد خودمان افتخار می‌کنیم.

آیا این یک جام جهانی تاریخی برای ایران بود و باید منتظر صعود ایران از گروه باشیم؟

این نه فقط هدف ما بلکه رؤیای مردم ایران هم هست. ما آمادگی مقابله با تیم‌های بزرگ جهان را داریم تا بتوانیم باعث خوش حالی مردم ایران شویم.

ترجیح می‌دهی در جام جهانی ایتالیا را ببینی یا تقابل مسی و رونالدو؟

باید صادق باشیم و ما درباره دو اسطوره صحبت می‌کنیم. نمی‌شود از بین این دو، یکی را انتخاب کرد و من دوست دارم این دو را در آخرین جام جهانی ببینم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->